فهرست

روز جهانی داوطلبان سلامت( ۵دسامبر ) مصادف با ۱۴ آذرماه با شعار" مشارکت همه جانبه جامعه "کلید طلایی" در کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹"

روز جهانی داوطلبان سلامت برای توسعه فرهنگ فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت مردمی در عرصه‌های ترویج فرهنگ سلامت و انسان‌دوستی است.

" مشارکت همه جانبه جامعه  "کلید طلایی" در کنترل همه گیری بیماری کووید19"

هدف از برنامه داوطلب سلامت، جلب مشارکت مردم برای ارتقای سطح سلامت و افزایش سواد سلامت جامعه است

داوطلبان سلامت به عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت در سطح اول خدمت رسانی به جامعه به شمار می روند

برای اینکه سلامت جامعه را ارتقا دهیم باید اقدامات اجتماع محور را تقویت کنیم و مردم در برنامه های سلامت خود مشارکت داشته باشند.

برای اینکه یک محله سالم و پرنشاط داشته باشیم باید همه مردم به ویژه زن‌ها مشارکت فعال داشته باشند.

نقش محوری داوطلبان سلامت و گروه‌های داوطلب و جهادی در کلیه برنامه‌های حوزه سلامت به‌ویژه در مقابله با بیماری کرونا بر همگان پوشیده نیست و همیشه این عزیزان بعنوان بخشی از بدنه فعال جامعه در انتقال اهداف، مفاهیم و پیام‌های نظام سلامت به عموم جامعه ایفای نقش می‌کنند.امسال نیز مردم عزیز ایران با بیماری کرونا درگیر بودند و نقش موثر  تمامی داوطلبان سلامت و گروه های داوطلب جهادی در همکاری مشترک با وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین در قالب "طرح شهید حاج قاسم سلیمانی"باری دیگر با حضور  منسجم و یکپارچه ،دست بدست هم به مقابله با این بیماری پرداختند ودر مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله وخانواده محور ایفای نقش کردنند.

یکی از اولویتهای وزارت بهداشت و درمان ،موزش پزشکی، پیشگیری و مبارزه با  بیماریهاست ، داوطلبان سلامت با آشنایی با علایم بیماری‌ها، نقش بیماریابی را نیز در جامعه به عهده دارند و با تشخیص زودرس بیماری در اطرافیان از پیشرفت بیماری و تحمیل شدن هزینه‌های احتمالی به خانواده‌ها بعنوان سفیر سلامت پیشگیری می‌کنند.

ضمن عرض تبریک اين روز، از زحمات تمامی داوطلبان سلامت و فعالان این عرصه قدردانی ميکنيم و توفیق روز افزون اين عزيزان را در راستای دستيابي به جامعه اي سالم و پويا  از خداوند منان خواهانیم