فهرست

دسترسی آسان به سایت های معتبر علمی، مرتبط با سلامت ، بهداشت و پزشکی

با گسترش اینترنت پرسرعت در بسیاری از کشورهای جهان، زمینه برای اشتراک فایلهای حجیم فراهم شده است. امروزه به لطف این سایتها، اخبار و رویدادها به سرعت از طریق ویدئوها در سطح جهان منتشر می شوند و ویدئویی از یک کاربر گمنام، ممکن است در مدت کوتاهی صدها هزار بیننده پیدا کند و حتی منجر به تغییراتی در معادلات سیاسی و اجتماعی شود.

Centers For Disease Control And Pervention

(CDC)

این وب سایت مربوط به مرکز پیشگیری و کنترل از بیماریهای امریکا (CDC) است و دارای آخرین اطلاعات مربوط به بیماریهای مختلف و علایم و نشانه های آنها می باشد. شما می توانید اطلاعات مربوط به آخرین یافته های علمی در مورد کرونا و آنفلونزای پرندگان و آلودگی های غذایی را بیابید. همچنین آخرین گزارشات مختلفی را درمورد بسیاری از مطالب مرتبط با سلامت و بیماریها بیابید. بدانید که اکثر وب سایتهای علمی و پژوهشی  اطلاعات بروز خود را از مرکز کنترل پیشگیری بیماریهای آمریکا (CDC)دریافت می کنند. اطلاعات این سایت ماهانه تغییر می کند. در این سایت ارتباط با سایر آژانس های تخصصی سلامت و بهداشت امکان پذیر شده است.

 استفاده از اطلاعات موجود در سایت های فوق همراه با دستیابی به پاسخ بسیاری از سوالات و مشورت با پزشک می تواند اطلاعات صحیح و موثقی را در اختیار شما قرار دهد

WHO(سازمان جهانی بهداشت)

 

یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش یک مرجعیت سازمان دهنده را بر بهداشت جامعهٔ جهانی ایفا می‌کندوظیفهٔ اصلی این سازمان مبارزه با بیماری‌ها مخصوصاً بیماری‌های مسری شایع و ارتقاء سلامت عمومی مردم جهان است.

MedlinePlus

این سایت مربوط به انستیتو ملی سلامت بوده که از طرفوزارت بهدات  آمریکا پشتیبانی می شود. این سایت حاوی اطلاعاتی در زمینه ی بهداشت عمومی ، تخصصی واطلاعات بیماریها و درمانهای جدید می باشد . این اطلاعات شامل اخبار سلامت ، دیکشنری پزشکی ، خلاصه ای از بیماریها، اطلاعاتی درمورد مشکلات سلامت مرتبط با جنسیت ، سن و حقایقی درمورد کارآزمایی های بالینیست. این سایت را به پزشکان محترم دانشگاهی و کارشناسان محترم  عموم افراد جامعه و متخصصین فرهیخته برای دسترسی به آخرین اطلاعات پزشکی پیشنهاد می کنیم.

 

WebMD

این سایت یکی از مشهورترین سایت های مربوط به مسائل سلامت و پزشکی است که توضیحات ارزشمندی از بیماریها و  نحوه ی تشخیص ، درمان و داروها و مضرات جانبی استفاده از داروهای مختلف را به شما ارائه می دهد. در این سایت بخشی برای ارتباط زنده ی اجتماعی با گروههای حمایتی و بحث هایی در زمینه مشکلات مرتبط با سلامت برای عموم وجود دارد. این سایت به اعضاء امکان ارتباط و بحث با متخصصین  بیماریهای مختلف را داده می شود. عضویت در این سایت مجانی است.

 

Science Direct

سرویس اطلاعات الکترونیکی برای دسترسی به مجلات تمام متن از انتشارات Elsevier است. عنوان Elsevier برگرفته از نام لوئیس الزویر (Lowy’s Elsevier) و یکی از اولین ناشرانی است که به چاپ مجلات علمی پرداخته است. از بزرگ‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف علمی مانند علوم پزشکی و پژوهش‌های مرتبط با آن همچون فیزیولوژی، آناتومی، داروسازی و …، علوم پایه شامل علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و …، علوم مهندسی شامل برق، کامپیوتر، مکانیک، عمران و …، علوم کشاورزی و نجوم، علوم انسانی، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی و مدیریتی می‌باشد.

WorldScientific

این شرکت در سال ۱۹۸۱ تاسیس شده و مدیریت اصلی آن در کشور سنگاپور است. در سال حدود ۵۰۰ کتاب و بیش از ۱۲۵ مجله در رشته‌های مختلف چاپ می‌کند. در حوزه‌های مختلف علمی مانند علوم پزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم اقتصادی و مدیریتی فعالیت می‌کند

JAMAnetwork.com

New England Journal of Medicine

ژورنال پزشکی نیوانگلند (NEJM)، برترین ژورنال و وب‌سایت پزشکی دنیاست.

هر هفته، بیش از 600000 نفر از سراسر دنیا ژورنال پزشکی نیوانگلند را بازدید میکنند و بیش از همه‌ ژورنال‌های معتبر دنیا به منابع علمی و پژوهشی آن استناد می‌شود. این ژورنال در سال 2017، در مقایسه با دیگر ژورنال‌های پزشکی، بالاترین ضریب تأثیر گذاری را داشته‌است.

NEJM اطلاعات کلیدی و پژوهش‌های مربوط به علوم زیست‌پزشکی و کار بالینی را در اختیار پزشکان و اساتید قرار می‌دهد. NEJM این اطلاعات را به گونه‌ای فهم‌پذیر ارائه می‌دهد تا به راحتی قابل‌استفاده باشند.

HealthPlanfinder

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

 ساختمان این کتابخانه در سال 1381 افتتاح گردیده، در زمینی به مساحت 7500 متر مربع احداث شده است و دارای 36000 متر مربع زیربنا در 17 طبقه می باشد.

بنـا بـر نـظامنـامـه كتابخانه عمومی معـارف (مصوب 9 دی 1313 ش.) كتابخانه «از دوایر اداره انطباعات بـوده» و حدود 5000 جلد كتاب و به طور متوسط 31 نفر مراجعه كننده در هر روز داشته است.

با مراجعه به وب سایت

كتابخانه دیجیتالی

http://dl.nlai.ir

و كتابخانه دیجیتال كودكان كتابخانه ملی

http://icnl.nlai.ir/default.aspx

می توانید برخی از منابع تمام متن را مطالعه نمایید.