فهرست

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: ضرورت آمادگی برای بروز موج دوم آنفولانزا در کشور

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به سیر نزولی پیک بروز اولیه آنفولانزا در کشور، بر لزوم آمادگی برای بروز موج دوم این بیماری در بهمن‌ماه امسال تاکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت بهداشت، دکتر «شهنام عرشی»، سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر این معاونت گفت: بروز سالیانه آنفلوانزا به‌طور معمول دارای سه موج است که موج اول بروز بیماری معمولا در ابتدای فصل پاییز، موج دوم معمولا با شدت کمتر از اولی، در ماه‌های بهمن و اسفند و موج سوم، در اردیبهشت‌ماه سال بعد رخ می‌دهد.

وی افزود: به‌دنبال بروز امسال بیماری آنفلوانزا که از اواخر مهرماه شروع و در اواسط آبان‌ماه به اوج موج اول خود رسید، هم‌اکنون در سیر نزولی پیک بروز اولیه این بیماری قرار داریم.

عرشی با اشاره به روند کاهشی فعلی پیک بزرگ موج اولیه آنفولانزا در کشور، بر لزوم آمادگی برای بروز موج دوم این بیماری در بهمن‌ماه امسال تاکید کرد و گفت: در این راستا آموزش بهداشت فردی و اجتماعی با تاکید بر استفاده از ماسک، به‌خصوص در اماکن بسته و بدون تهویه، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب، به‌ویژه در اماکن تجمعی، انجام واکسیناسیون آنفلوانزا در گروه‌های هدف و اولویت‌دار، بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: به‌دلیل احتمال ابتلا به بیماری در تمام فصول سال، انجام واکسیناسیون آنفلوانزای سالیانه منوط به انجام آن تنها در اوایل مهر ماه نبوده و در هر زمانی از سال و برای گروه‌های اولویت‌دار، با توجه به دسترسی به واکسن آنفلوانزا، الزامی و ضروری است.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: در صورت علامت‌دار بودن نیز لازم است به پزشک مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو و خوددرمانی پرهیز شود و به مبتلایان توصیه می‌شود تا رفع علامت‌های حاد بیماری، در محل کار و مدرسه حاضر نشوند.

  •  گروه خبری : اخبار معاونت,مرکز مدیریت بیماری های واگیر