فهرست

معاون بهداشت وزیر بهداشت در همایش روز جهانی داوطلب(14 آذر): داوطلب نماد عشق‌ورزی، انسان‌دوستی و کمک به مردم است

معاون بهداشت وزیر بهداشت در همایش روز جهانی داوطلب

با بیان اینکه همیشه در سختی‌ها، زیبایی‌ها نمایان می‌شوند، اتحاد، فداکاری و ایثار همکاران سیستم بهداشتی و درمانی کشور را در بحران کرونا، در کنار سختی‌های ناشی از بیمار شدن مردم، فوت بیماران و داغدار شدن خانواده‌ها، نتیجه کار داوطلبانه دانست.به گزارش روابط‌عمومی معاونت بهداشت، دکتر «حسین فرشیدی»، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این همایش گفت: امور جاری در نظام سلامت، بدون وجود داوطلب و انجام کار داوطلبانه، ناتمام مانده و یا به نحو احسن انجام نمی‌شود، چراکه رمز بهداشت، مردمی‌بودن آن است و اگر مشارکت مردم نباشد، بسیاری از کارها در این حوزه قابل انجام نخواهد بود. 
 
وی افزود: بسیاری از اقدامات ما برخواسته از اجتماع و اجتماعی‌شدن است و نقش هر فرد زمانی ارزش پیدا می‌کند که برای جمع و تاثیرگذار بر اجتماع و سلامت همگانی باشد.
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، حرکت‌های منسجم و مبتنی بر اقدامات داوطلبانه زیادی در کشور انجام شد، ادامه داد: در سال‌های اخیر و در درگیری با همه‌گیری کووید 19 نیز شاهد روحیه داوطلبانه میان همکاران سیستم بهداشتی و درمانی در ایران و در دیگر کشورهای جهان بودیم.
 
وی به راه‌اندازی شبکه بهداشت در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: کلمه بهورز، عصاره‌ای از مفاهیم مرتبط با کار داوطلبانه است و در سال‌هایی که در روستاها در جست‌وجوی بهورز بودیم، چند ویژگی اساسی را مد نظر داشتیم، ازجمله مهم‌ترین آنها، انتخاب فردی از همان فرهنگ و از جنس همان مردم، چراکه این موضوع، تقویت‌کننده ویژگی داوطلب‌بودن است.
 
حضور داوطلبان سلامت در تمام مراکز و موسسات، نتیجه چند دهه تلاش است
 
فرشیدی داوطلب را نماد عشق‌ورزی، انسان‌دوستی و کمک به مردم دانست و گفت: همیشه در سختی‌ها، زیبایی‌ها نمایان می‌‌شوند و برای مثال در بحران کرونا، در کنار سختی‌های ناشی از بیمار شدن مردم، فوت بیماران و داغدار شدن خانواده‌ها، توانستیم اتحاد، فداکاری و ایثار همکاران سیستم بهداشتی و درمانی کشور را به‌زیبایی مشاهده کنیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر داوطلبان سلامت در تمام مراکز و موسسات حضور دارند و این امر، نتیجه چند دهه تلاش است، افزود: پیشرفت بسیار واکسیناسیون کووید 19 در طرح شهید قاسم سلیمانی در بحران کرونا نیز نتیجه کار داوطلبانه بود. 
در طرح پزشک خانواده به‌دنبال تقویت زیرساخت خانواده و آغاز بهداشت از خانواده‌ها هستیم 
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه گفت: یکی از محورهایی که با راه‌اندازی طرح پزشک خانواده به‌دنبال آن هستیم، تقویت زیرساخت خانواده است تا بتوانیم بهداشت را از خانواده‌ها آغاز کنیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با حضور افرادی که زیبایی را در ارائه خدمت داوطلبانه در معرض دید همگان قرار می‌دهند، طرح پزشک خانواده با موفقیت بیشتری اجرا شود.
 گروه خبری : اخبار معاونت