فهرست

14 آذر( پنجم دسامبر) روز جهانی داوطلبان سلامت گرامی باد

روز جهانی داوطلبان سلامت( ۵دسامبر ) مصادف با ۱۴ آذرماه با شعار " ترویج فرهنگ داوطلبی کلید تقویت انسجام و عدالت در بهداشت "

داوطلبان و سفیران سلامت از نهاد و جنس خود مردم‌اند که بدون هیچ چشم‌داشتی، ضمن برقراری ارتباط مناسب با مردم در قالب برنامه ملی خودمراقبتی، با ارتقای سواد سلامت جامعه در حوزه‌های مختلف سطح سلامت مردم را بهبود می‌بخشند.

چهاردهم آذر ، روز جهانی داوطلب، شکوه مشارکت اجتماعی برای سلامت همنوعان و بهترین فرصت برای توسعه فرهنگ فعالیتهای داوطلبانه و مشارکت مردمی در عرصه سلامت می باشد. ضمن تبریک این مناسبت به همه عزیزان داوطلب سلامت در عرصه های مختلف و تاکید برنقش مهم و برجسته تان در تامین و ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه، خدمات ارزنده و تلاش مستمرتان را ارج نهاده  و از خداوند بی همتا، توفیق روزافزون برای همگان آرزومندیم. 

۵ دسامبر (۱۴ آذر) «روز جهانی داوطلب» (IVD) نام گرفته است. «سازمان ملل متحد» در سال ۱۹۸۵ (۱۳۶۴ ش.) برای نخستین‌بار این روز را با نام کامل «روز جهانی داوطلب در راه توسعهٔ اقتصادی و اجتماعی»، معرفی کرد.

هدف از نام‌گذاری این روز، ترویج فعّالیت‌های داوطلبانه در سازمان‌ها و گروه‌های بزرگ و یا حتی نهادهای کوچک‌تر محلی است. سازمان ملل با نام‌گذاری این روز، نقش برجستهٔ داوطلبان را در دستیابی به هدف‌های توسعهٔ پایدار در سطح محلی، ملّی و جهانی یادآور شده‌است.