فهرست

اول شهریور، زادروز حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک گرامی باد.

پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام‌ می بخشند و سلامت در آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در بر می گیرد.

پیام تبریک وزیر بهداشت به مناسبت روز پزشک
به نام خداوند جان آفرین 
 
❇️به گواه تاریخ، طبیبان و پزشکان نامدار ایرانی در همه اعصار، اختران فروزان آسمان علم و حکمت جهان بوده و هستند. در دوران معاصر نیز نقش کم نظیر پزشکان در راهبری و هدایت مسیر پرنشیب و فراز اعتلای سلامت ایرانیان، فراموش ناشدنی است.

❇️روز پزشک، زادروز پورسینا، یکی از جمع حکما و نام آوران پرفروغ این سرزمین را به همه اطبا و پزشکان ارجمند، چه آنان که درون مرزها، التیامبخش درد مردمان کشورمان هستند و چه آنان که در سراسر جهان به عنوان طبیبانی دانشمند و مبرز، افتخار ایران و ایرانی هستند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

❇️تردیدی نیست ملت شریف ایران، همدلی و همراهی جامعه پزشکی در همه فراز و فرودها و روزهای دشوار را فراموش نخواهد کرد و البته همکاران سپیدپوشمان نیز واقفند که نامهربانان اندک اند و قدرشناسان، کماکان پرمهر و بیشمار.

❇️درود بر ارواح طیبه شهدای مدافع سلامت و پزشکان و سپیدپوشان شهید دفاع از حریم و حرم تا دفاع از سلامت وطن. 

 

پیام تبریک معاون پرستاری وزارت بهداشت به مناسبت روز پزشک

✅پزشکان ما در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی دوباره به سرزمین ما بخشیدند، در جبهه مقاومت و در بحران های مختلف خوش درخشیدند و امروز هم همگام با سایر کادر بهداشت و درمان در سنگر خط مقدم مبارزه با بیماری کووید_۱۹، برای حفظ جان مردم ایثار و جانفشانی می‌کنند.

✅در ایام ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، با گرامیداشت و ادای احترام به پزشکان، پرستاران و شهدای سلامت کشور، فرا رسیدن این روز فرخنده  را به جامعه پزشکی کشور در عرصه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش تبریک عرض می‌کنم و از مردم عزیز کشورم می خواهم با رعایت پروتکل های بهداشتی، همراهی و قدردانی خود را با جامعه پزشکی هر چه بیشتر نشان دهند.