فهرست

زنگ نمادین سلامت درمدارس بابل نواخته شد

همزمان با هفته گرامیداشت سلامت ، زنگ نمادین سلامت روز شنبه اولین روز هفته سلامت 97 در دبستان دخترانه زهره توفیقی بابل نواخته شد.

همزمان با هفته گرامیداشت سلامت ، زنگ نمادین سلامت روز شنبه اولین روز هفته سلامت 97 در دبستان دخترانه زهره توفیقی بابل نواخته شد.

به گزارشروابط عمومی معاونت بهداشتی بابل ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این مراسم گفت : مدارس در پیشگیری از بیماری ها می توانند نقش بسیار برجسته ای داشته باشند.
حسن اشرفیان امیری افزود : امروز همه ما باید به این باور دست یابیم که فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی در آید که در همین راستا نقش مدارس بسیار پراهمیت است.
وی اظهار داشت : بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت شستن دست ها اولین و مهم ترین اصل در کنترل عفونت و بیماری های مرتبط به آن است.
او ادامه داد: شاید خیلی ها این امر را ساده و ابتدایی تلقی کنند اما همه دانش آموزان و مادران باید این اصل را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
اشرافیان گفت : یکی دیگر از مواردی که همزمان با هفته سلامت باید در جامعه ما فرهنگ سازی شود پایین آوردن آمار تصادفات و مرگ و میر در کشور است.
وی افزود : هم اکنون متاسفانه روزانه به طور متوسط 43 نفر از هم میهن های ما در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که اغلب آنان بین 15 تا 29 سال سن دارند.
او ادامه داد : امروز زمان آن شده است که همه دانش آموزان و خانواده ها همیار پلیس شوند و با فرهنگ سازی درست آمار تصادفات را در کشور کاهش دهیم.
داود لطیفی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بابل نیز در این مراسم گفت: 80 مربی بهداشت در مدارس بابل فعالیت می کنند که این امر در پیشگیری و کنترل بیماری ها نقش زیادی دارند.
وی افزود: علاوه براین مربیان گروه های سیار هم در 600 مدرسه بابل در طول سال حضور یافته و سلامت دانش آموزان را با کمک خانه های بهداشت تحت کنترل دارند.
شهرستان بابل دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل و همچنین دارای 75 هزار دانش آموز می باشد که درحدود 600 مدرسه مشغول تحصیل هستند.