مهمترین وظایف واحد مالی و حسابداری برنامه ریزی ، هدایت و هماهنگی و کنترل فعالیتهای مالی سازمان در چهارچوب مقررات ، قوانین ، آئین نامه ها و دستورالعملهای مصوب و ایجاد هماهنگی برای انجام وظایف محوله و درون و برون سازمانی و سایر ذینفعان مجاز به بهره برداری از اطلاعات مالی و ایجاد بخشها و دوایر یا رده های متعدد در حیطه مسئولیت ، برای تحصیل اهداف امور مالی
شرح وظایف امور مالی معاونت بهداشتی
درآمد
جمع آوری نسخ حاص از ارائه خدمات از مراکز درمانی تحت پوشش و بررسی آنها
تعیین میزان مطالبات از مؤسسات بیمه ای و غیر بیمه ای و اشخاص
ارسال بموقع صورتحسابها به مؤسسات طرف قرارداد با معاونت بهداشتی
پیگیری وصول بموقع در آمدها
پیگیری ویژه بمنظور کاهش کسورات صورتحسابها
پیگیری اجرای بموقع دستورالعملها و قراردادهای در آمدی و تعرفه ای
جمع آوری آمار کلی از مراکز
دریافت قبص از ستاد دانشگاه و تحویل آن به مراکز
آموزش پزشکان و ماماها جهت اشتغال در مراکز ( بیمه روستایی )
ارائه آمارهای درخواستی از بیمه روستایی – وزارتخانه و مسؤولین مافوق
ثبت اطلاعات درکامپیوتر و پیگیری قرارداد ورود نسخ به کامپیوتر
بازدید از مراکز ( داروخانه – دفتر پذیرش و ... )
بررسی نسخ داروخانه های قراردادی ( شخصی ) بیمه روستایی
رسیدگی به قیمت داروها و خدمات
ثبت درآمدهای متفرقه (کمکهای مردمی – اجاره – صدور کارت بهداشتی – آزمایشات مواد خوراکی – نمونه گیری آب و غیره )
تهیه گزارشات تحلیلی رسیدگی
مطالعه قوانین و مقررات مالی و محاسباتی
کنترل و بررسی مدارک و ضمائم اسناد به منظور انجام مراحل بعدی ( صدور برگه و چک )
رسیدگی به اسناد حسابداری بمنظور تعیین میزان بدهی براساس مدارک اثبات کننده بدهی ( تسجیل )
صدور سند حسابداری کلیه دریافت ها و پرداخت ها
همکاری در تهیه نامه ها – دستورالعملها و قراردادها
پرداخت علی الحساب به پرسنل – تنخواه به کارپردازان – پیش پرداخت به فروشنده هاو شرکت ها
جمع آوری و تنظیم اسناد پرداخت شده جهت ارسال به ستاد مرکزی دانشگاه 8- محاسبه و کسر کسورات قانونی اسناد
اعتبارات و دفترداری
تأمین اعتبار درخواست ها پس از مرحله تشخیص
نگهداری حسابهای بدهکاری اشخاص ( تنخواه گردان پرداخت – علی الحساب و پیش پرداخت ) پیگیری و تسویة آنها
تهیه صورت عملکرد ماهیانه بودجه برای هر یک از حسابهای مستقل
تهیه گزارشات مالی ( ترازنامه – صورت ریز حسابها - مغایرت بانکی ) بصورت ماهیانه
صدور برگه و چک اسناد حسابداری کلیه دریافت ها و پرداخت ها
تهیه سایر گزارشات مالی جهت اتخاذ و تصمیم مدیران و مسؤولین
تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی – کدگذاری و طبقه بندی آنها
ثبت اسناد ارسالی – وجوه دریافتی – تنخواهها و علی الحسابهای دریافتی از اسناد
دریافت و پرداخت کلیه وجوه بودجه جاری – اختصاصی ردیف ابلاغی و سایر منابع براساس قوانین و ضوابط
ثبت اسناد در دفتر صدور برگه و انتقال آنها به دفاتر روزنامه – معین – اعتبارات – تعهدات و دفتر کل
حقوق پزشکان و ماماهای بیمه روستایی
محاسبه حقوق براساس دستورالعمل ارسالی از وزارتخانه – پرداخت 80% بصورت ماهیانه و فصلی پس از پایش به کارکنان براساس گواهی انجام شده و تهیه گزارش به اداره کل گسترش
پیاده کردن احکام حقوقی پرسنل ( رسمی – پیمانی – قراردادی – طرحی ) در برنامه حقوق و مزایا
تهیه وتنظیم سند حقوقی کارکنان با ریزکسورات آن
تهیه و تنظیم اسناد تفاوت احکام کارکنان که نسبت به ارتقاء حکم حقوقی آنان تنظیم می گردد.
تهیه تنظیم و کنترل کسورات ( صندوق ها – بیمه ها – طرحها – مالیات و غیره )
پرداخت حق الزحمه واحدهای تابعه
تهیه وتنظیم لیست بن های غیر نقدی – نقدی – عیدی – پاداش کلیه کارکنان براساس عملکرد آنان
تهیه فیش حقوقی برای کارکنان
پرداخت اضافه کار بازخرید خدمت – بازخرید مرخصی – بازنشستگی – پاداش پایان خدمت و غیره
تنظیم نامه ها و مراسلات اداری با بانک – بیمه و صندوق های قرض الحسنه
تحویل فرم ضمانت نامه و کسر از حقوق و راهمای کارکنان جهت اخذوام
معرفی کارکنان جدید الاستخدام – طرحی و قراردادی به بانک و مشمولین قانون کار به تأمین اجتماعی