فهرست

برگزاری همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت شهرستان بابل برگزار شد

همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت شهرستان بابل در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی بابل با حضور مسؤولان شهرستانی و دانشگاهی برگزار شد،

همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت شهرستان بابل در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی بابل  با حضور مسؤولان شهرستانی و دانشگاهی برگزار شد،

 دکتر حسن اشرفیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این همایش اظهار کرد: در راستای دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت جمعیتی کشور این همایش برگزار شده است.

وی افزود: سال 1365 نرخ باروری 4/6 بود که با اعلام سازمان بهداشت جهانی و مسؤولان قرار شد تا سال 90 به چهار برسد که این آمار در سال 79 به 1/2 رسید و در سال 90 به 8/1 رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: به گزارش مسؤولان مقامات بهداشت جهانی سه سناریو برای ایران ترسیم شد که بر اساس آن تا سال 1480 اگر نرخ باروی در ایران به دو و نیم برسد جمعیت ایران 109 میلیون نفر می‌شود که 40 درصد جوان و 10 درصد سالمند هستند و اگر نرخ باروری به یک و نیم برسد جمعی کشور 84 میلیون نفر که 20 درصد جوان و 20 درصد میانسال و پیر هستند، اگر نرخ باروری به یک برسد جمعیت به 31 میلیون نفر میرسد که 50 درصد جمعیت پیر و 10 درصد جوان می شوند.

اشرفیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق آمار آخرین نرخ باروری کشور دو است که در بابل 3/1 است که با پیگیری به یک و نیم رسید.

این مسئوول با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی و ارائه مشاوره در حوزه تاخیر در فرزندآوری موفق بودیم، گفت: سن بالا ریسک خطر را افزایش داده و احتمال ناباروری را افزایش می‌دهد که با اطلاع‌رسانی مناسب این مشکل تا حدودی رفع شده است.

قابل ذکر است که در این همایش حجت الاسلام باباییان امام جمعه محترم بخش بابلکنار در خصوص ازدواج و فواید آن و آسیبهای اجتماعی ناشی از عدم ازدواج سخنرانی نمودند. ادامه برنامه با سخنرانی دکتر سفید چیان و سر کار خانم دکتر باقریان به پایان رسید.