فهرست

پیام های بهداشتی نحوه کاهش اضطراب و نگرانی در همه گیری ویروس کرونا

این روزها خیلی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا اضطراب دارند. 

اضطراب واکنش طبیعی به شرایط سخت است، اما گاهی شدید و طولانی می‌شود و زندگی را مختل می‌کند. 

اضطراب می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشد و یدن را در برابر ابتلا به بیماری ضعیف کند.

اضطراب باعث رفتارهایی می شود که کمک‌کننده نیستند مثل ارسال اخبار کذب و نگران کننده برای دیگران 

اضطراب باعث می شود پیام‌های واقعی و دستورالعمل‌های علمی ساده را نادیده بگیریم.

عواملی مثل شبکه‌های اجتماعی، اخبار کذب و بزرگنمایی‌ها اضطراب را بیشتر می‌کنند.

اشخاصی که از قبل مشکلات اضطرابی داشته اند، درخطر بیشتری هستند. (اختلال اضطراب منتشر، اختلال اضطراب بیماری و اختلال وسواسی جبری)

 چگونه ایمن بمانیم و هم‌زمان با اضطراب ناشی از ویروس کرونا کنار بیاییم؟

دست‌های خود را مرتب بشوییم. 

هنگام خروج از خانه ماسک بزنیم.

به دنبال اطلاعات دقیق باشیم و این اطلاعات را از منابع معتبر مثل سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و سایت‌ دانشگاه‌های وزارت بهداشت و سایت‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی بگیریم.

اخبار اشتباه را پخش نکنیم. 

خود را به حفظ سلامت دیگران متعهد بدانیم.

بدانیم کووید۱۹ اولین و آخرین بیماری واگیر و همه‌گیر نیست. 

بدانیم کووید۱۹ کشنده‌ترین بیماری نیست. 

بیشتر افراد به نوع خفیف یا متوسط بیماری کووید۱۹ مبتلا می شوند.

اگر علایم یا سؤالی در مورد ویروس کرونا داشتیم، از پزشک، پرسنل بهداشتی یا ۴۰۳۰ بپرسیم.

کارهایی برای کاهش استرس دیگران انجام دهیم. 

قبلاً برای کاهش استرس و اضطراب چه می‌کردیم؟ الان وقتش رسیده این کارها را انجام دهیم.

برای کاهش استرس و اضطراب با دوستان خود صحبت کنیم.

برای کاهش استرس و اضطراب ورزش کنیم.

برای کاهش استرس و اضطراب فیلم تماشا کنیم.

برای کاهش استرس و اضطراب از روش های آرام‌سازی استفاده کنیم.

اگر برنامه‌ زندگی مان تغییر کرده و تحت‌فشار زیادی هستیم، با روان‌پزشک یا روانشناس مشورت کنیم.

ما با کمک هم از پس این مشکل بر می‌آییم.